Biznes,  Marketing

Blogerzy spotykają się w Kielcach – podsumowanie #7 Blogotok

W drugą sobotę maja, na Targach Kielce odbył się Blogotok – spotkanie blogerów – i tych wszystkim doskonale znanych, i tych mniejszych, którzy dopiero chcą podbić świat. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem „Społeczność”.

7 edycję Blogotoku otworzyła Małgorzata Róg-Giacosa – PR manager Targów Kielce – prezentacją “Wszystko zaczyna się od spotkania…”. Małgorzata świetne połączyła reklamę odbywających się w Kielcach targów, z przedstawieniem skąd można czerpać inspiracje. Bo świat mediów tworzą ludzie i wydarzenia, a podczas targów odkrywane są nowości produktowe, technologiczne, które są doskonałym tematem i inspiracją do kreatywnych wpisów na blog.

Marcin Perfuński – supertata.tv – prezentacją “Garstka szaleńców może zmienić świat! Czego uczą nas blogerzy sprzed tysięcy lat” przeniósł nas do czasów Chrystusa, w których apostołowie, jak twierdził, byli blogerami. Przez to niecodzienne porównanie bardzo trafnie przedstawił słuchaczom jak powinni traktować swoje blogi – jak listy z przesłaniem, do konkretnej grupy odbiorców.

Taką doskonale sprecyzowaną grupę ma Agnieszka Niedziałek z wwwlosy.pl. Choć włosy mamy wszyscy… hmm, no może z małymi wyjątkami – ona swoje wpisy i filmy kieruje do tych, dla których pielęgnacja włosów jest ważna i przykładają do niej szczególną uwagę. “Przez serce do żołądka, czyli jak zbudować społeczność i powiązany z nią biznes” – tak brzmiał tytuł prezentacji Agnieszki. Aga zaczynała od nagrywania filmów o tym jak prawidłowo myć włosy, a teraz dla swoich fanek sprowadza najlepsze kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji włosów. Ma swój sklep i ponad 48 000 publiczność na kanale na YT.

A o tym “Jak przenieść społeczność z bloga na YouTube?” mówił  Maciej Blatkiewicz z maciej.je. Według niego, przeniesienie publiczności z jednego kanału na drugi to nieada wyzwanie, ponieważ każdy sposób komunikacji trafia do innego czytelnika czy widza. Dlatego każdy kanał w social mediach powinniśmy budować osobno, zachowując przy tym swoje pierwotne założenie i cel.

O błędach – “Błędy, które popełniamy sprzedając swój produkt swojej społeczności” – opowiedział  Jan Favre ze stayfly.pl. Jan napisał książkę „Lunatycy” i na podstawie swoich doświadczeń ostrzegał, że pierwotny plan promocji bloga może okazać porażką. Każdy powinien szukać swojej ścieżki, swojego przepisu na sukces. Nie ma jednej skutecznej dla wszystkich drogi.

Ewa Dudek z firmy webePartners przedstawiła “Jakie narzędzia afiliacyjne stosować na blogu i w mediach społecznościowych aby monetyzować swoje działania”. Sieci afiliacyjne są nie tylko dla blogerów, ale przede wszystkim dla firm oferujących produkty i usługi. Dobrze dobrany produkt do odpowiedniego blogera zwiększa szansę na sprzedaż (firma) i zarobek (firma i bloger).

Ale zanim zaczniemy sprzedawać swoje produkty musimy zbudować wokół siebie zaangażowaną społeczność. To ona jest podstawą, która pozwoli rozwijać blog oraz działania poza nim. Alex i Karol Lewandowscy, którzy podróżują Busem Przez Świat (busemprzezswiat.pl) przedstawili “10 sposobów jak bardziej zaangażować swoją społeczność”. Najważniejsze to nie zapominać o swoich fanach, wchodzić z nimi w interakcje, odpowiadać na komentarze i pytania, ale także prosić o poradę, np. która wersja okładki książki jest atrakcyjniejsza; a nawet zabierać ich ze sobą w podróż. Sukces murowany.

Albo malowany! Np. przez Tomasza Brusika, przedostatniego prelegenta 7 edycji Blogotoku. Tomasz „Rysuję fejsbuki” (rysujefejsbuki.pl) przedstawił ciekawą teorię – “Wróg ludu – najlepszy sposób na społeczność (prezentacja niepoprawna politycznie)”. Bardzo trafne spostrzeżenia, o tym jak zbudować społeczność, łącząc się jako grupa przeciwna danemu zagadnieniu, lub stwarzając wroga dla powszechnie utartego schematu czy teorii. Oczywiście do tematu należy podejść delikatnie (niepolitycznie). Za przykład posłużył „Mały Głód” – wróg numer 1 każdego z nas, który odniósł ogromy sukces.

Na sam koniec, organizatorzy zostawili nam największą perełkę polskiej blogosfery. Prelekcję pt. “Bądź labradorem interakcji społecznych! O budowaniu zaangażowanej społeczności” wygłosiła Janina Bąk z JaninaDaily.com. Janinie nie można odmówić oryginalności. Jej wystąpienie można podsumować jednym zdaniem, wypowiedzianym kiedyś przez Sławomira Mrożka: „Po jednych ludziach nuda i zakalec w głowie, po innych Ci żwawiej i świat jakiś ciekawszy i godzien uwagi”.

Blogerzy dla wielu z nas są inspiracją, ale i oni potrzebują być zainspirowani. Takie spotkania to dawka niesamowitej energii i motywacji. Już teraz, w imieniu organizatorów, zapraszam na 8 edycję Blogotok w Kielcach. Informacji szukaj na www.blogotok.pl.

Organizatorzy:

Jakub Juszyński – tymrazem.pl

Maciej Surgiel- instagram.com/SlowTraveler.pl

Ania Kaleta i Dorota Woźniczka – fajne.studio

Diana Głuch – wkrotkichzdaniach.pl

Martyna Wawrzeńczyk – instagram.com/zdrowalogika

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.