Biznes

Jaką platformę sprzedażową wybrać? Moje doświadczenia z Shoplo

Na grupach dyskusyjnych dotyczących e-biznesu regularnie wracają te same pytania: którą platformę sprzedażową wybrać? Shoplo, Shoper, RedCart, Sky-Shop.pl‎, Magento, WooCommerce, a może jeszcze inną? Ile osób, tyle potrzeb, tyle opinii. Ponieważ swój sklep prowadzę na Shoplo, przybliżę zalety i wady tego systemu.

Gdy 3 lata temu szukałam dla siebie platformy pod sklep internetowy, bardzo mocno zastanawiałam się nad Shoperem. Przez pierwszy rok działalności sprzedaż prowadziłam przez WooCommerce, ale ponieważ asortyment regularnie się powiększał, system zaczął zawodzić. Nie miałam do pomocy informatyka-programisty, jedynie informatyka-grafika. Strona była coraz wolniejsza, a kolejne instalowane wtyczki i widgety powodowały konflikty – nagle jakaś funkcja przestawała działać i najnowszy zainstalowany widget należało usunąć by system wrócił do sprawności. Kosztowało nas to coraz więcej czasu, nerwów i pieniędzy przez przerwy w działaniu sklepu. A stabilność systemu i szybkość są kluczowe w sprzedaży online. Decyzję trzeba było podjąć bez wahania.

Nie pamiętam już dokładnie dlaczego ostatecznie zrezygnowałam z Shopera, ale przy Shoplo zadziałał marketing. Bardzo świadomie wybrałam tę platformę, ze względu na fajnie prowadzone SM (jako marketingowiec nie mogłam nie docenić ich działań ;)) oraz banalnie prostą nawigację. Wiedziałam, że nie posiada tak wielu funkcjonalności jak inne dłużej działające na rynku platformy, ale też cenowo Shoplo wygrywało z innymi (coś za coś). Miałam jednak przeczucie, że ta platforma się rozwinie. Razem z moim biznesem. Bo na cóż mi multum funkcji, z których i tak nie umiałabym korzystać. Im bardziej wciągałam się w e-biznes, tym więcej nowych opcji dodawało Shoplo, przez co nadążałam za zmianami, miałam czas na bieżąco je poznawać i wdrażać.

Najnowsze udogodnienia pojawiły się w idealnym momencie. Szepnęłam mężowi, że chyba czas już na kolejne zaawansowane (dzisiaj wydają się one wręcz podstawowe) funkcje, takie jak “dodaj do ulubionych”, “powiadom o dostępności” (gdy jakiegoś produktu aktualnie nie ma na stanie). Znowu zaczęłam przeglądać ofertę RedCard i Shopera. Dzień później dostałam wiadomość, że pojawiły się nowe szablony i nowe opcje! Wystarczył jeden dzień pracy, aby stary szablon zamienić na nowy z nowymi udogodnieniami dla klientów. Wszystkie prace wykonałam samodzielnie, a zeszło mi z nimi tak długo tylko dlatego, że testowałam różne układy. Ostatecznie zdecydowałam, że nie będę wprowadzała drastycznych zmian, a jedynie odświeżę wygląd i dodam nowości.

W tym momencie brakuje mi tylko możliwości łatwego przyłączenia się do programu afiliacyjnego. Jakiś czas temu nawiązałam kontakt z buybox.pl (który najbardziej przypadł mi do gustu), ale okazało się że połączenie systemów byłoby możliwe tylko wtedy, gdybym wykupiła najdroższy pakiet Shoplo (aktualnie działam na Advanced). Dlatego szukam innego rozwiązania.

Wszystkie inne integracje działają bez zarzutu. Aktualnie korzystam z aPaczka.pl, inPost, inFakt (aplikacja do fakturowania). System jest stabilny i nadal łatwy i intuicyjny w obsłudze. Na moje potrzeby wystarczy.

Link do Shoplo.pl.
Link do mojego sklepu na Shoplo: PupiLu.pl.

Pomocnicze tagi: Jaka platforma pod e-sklep jest najlepsza | Shoplo opinie | Wady i zalety Shoplo | Na jakim systemie postawić e-sklep | Jak otworzyć e-sklep |

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.